24 Mart 2020 Salı

"Beni Ya Sevmeli Ya Öldürmeli"

Deli Kızın Türküsü

...

III

Sana büyük caddelerin birinde rastlasam
Elimi uzatsam tutsam götürsem
Gözlerine baksam gözlerine konuşmasak
Anlasan

Elimi uzatsam tutamasam
Olanca sevgimi yalnızlığımı
Düşünsem hayır düşünmesem
Senin hiç haberin olmasa
Senin hiç haberin olmaz ki
Başlar biter kendi kendine o türkü

Yağmur yağar akasyalar ıslanır
Bulutlar uçuşur geceleyin
Ben yağmura deli buluta deli
Bir büyük oyun yaşamak dediğin
Beni ya sevmeli ya öldürmeli

Yitirmeli büyük yolların birinde ne varsa
Böcekler gibi başlamalı yeniden
Bu Allahsız bu yağmur işlemez karanlıkta
Yan garipliğine yürek yan
Gitti giden

(1955)
Gülten Akın
Toplu Şiirler (Rüzgar Saati), YKY


*Burcu'dan. Hayata sarılmaya, birbirimize sarılmaya en çok ihtiyaç duyduğumuz ama sarılamadığımız, dokunamadığımız günlerin 24 Mart'ında.

1 yorum:

  1. Lütfen daha sık yazın. Ben kendimi sizin yazılarınızda buluyor, sizin yazılarınızda kaybediyorum. Ve şu günlerde buna çok ihtiyacım var.

    YanıtlaSil