29 Kasım 2010 Pazartesi

Haydar Haydar

Dün saat ikiyi çeyrek geçe vapuruyla Beşiktaş'tan Kadıköy'e geçiyordum. "Ben Teoman sevmem ki" diye homurdanarak da olsa vapur boyunca ve Haldun Taner'in önünde beklerken İstanbul'da Sonbahar'ı altı, Gündüz Düşleri'ni beş kere dinlemiş olmalıyım. Vapurda her zamanki gibi dışarı oturdum. Biraz süre geçip de cesaretimi topladıktan sonra dünyanın en klişe karelerine yenilerini eklemek için fotoğraf makinesini çıkardım çantamdan. Üçe yirmi kala vapur Kadıköy'e yanaşırken elimde fotoğraf makinesi, Haydarpaşa'yla bakıştık. Uzun uzun seyrettim ilk defa. Makineyi çantama koydum sonra. Haydarpaşa'yı çekmek gereksiz geldi. Haydarpaşa işte...
Hep orada olacak sanıyor insan. Yerine otel yapılmak için ormanların; bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine yaşamanın mümkün olduğu bir dünyanın hayalini kuran insanların otellerde yakıldığı bir ülkede tarihi bir gar yakılmış çok mu?
Bu sefer trenle gideyim diyordum Ankara'ya. İki duble de rakı içerim hem. Keyfe bak hocam. Sonra Gar Meyhanesi'ne gidelim diyorduk. Kaç yıl oldu gitmeyeli. Neyse canım, otelinde kalırız artık! O zamana kadar bizi de yakmazlarsa tabi. Yana yana çıkacakmışız ya aydınlıklara, öyle diyordu Nazım. Güzel günler göreceğiz de diyordu. Şu inanmak huyum kurusun, inanırdım. Halbuki öyle çok insan yandı ki şimdiye kadar ışıldağa dönmüş olmalıydık çoktan. Bir cacık olacağı yok demek ki. İçim yanıyor, içimiz.










3 yorum:

  1. -siyah beyaz yaşlı/kırışık insan yüzü fotoğrafı, tamam.
    -sokakta selpak satan çocuk (yine siyah beyaz), tamam.
    - vapurlar & martılar - yok.
    Henüz üçüncü klişeyi gerçekleştiremedim.
    hayat ne garip, vapurlar martılar fln..

    ve de ayrıca keşke haydarpaşa'yı da çekseydin. yandıktan sonraki halini merak edilesi.(hasar ne boyutta manasında)

    YanıtlaSil
  2. şey geliyor aklıma, acaba ben ona öyle gözlerimi dikmiş bakarken o için için yanmaya başlamış mıydı..izleyemedim yangın görüntülerini, içim almadı.

    "ölmeden önceki son görüntüleri" diye verilir ya haberlerde. güvenlik kamerası görüntüleri filan. ona benzer bir şey olurdu çekseydim. hayat ne tuhaf hakikaten..

    YanıtlaSil
  3. henüz sen geçerken yanmamıştı, ilginç bir durum. iki saat önce görüp de fotoğrafını çekmeye gerek duymadığın haydarpaşa iki saat sonra kül olabilirdi.
    hayat garip hakikaten.

    YanıtlaSil